Dieta Weigt Whachers

Aceasta dieta a aparut in SUA la mijlocul anilor 60 fiind unul dintre cele mai vechi sisteme de diete.

Este foarte usor de tinut daca se respecta canoanele si se poate adapta oricarei persoane fiind permis consumul oricarei grupe alimentare. Regimul alimentar se bazeaza pe incadrarea sau etichetarea grupelor alimentare cu puncte.Incadrarea se face in functie de varsta persoanei, sex, greutate, inaltime, activitatea fizica depusa, deoarece zilnic va fi permis consumul de alimente care vor insuma un anumit numar de puncte.

Tabelul care indica numarul de puncte permise zilnic:

GreutateFemei peste 18 aniBarbati peste 18 aniAdolescenti
sub 65 kg 182024
65-75 kg202226
75-95 kg 222428
95-100 kg 232529
peste 100kg252630
Fiecarui aliment ii corespunde un anumit punctaj/100 grame. Cu cat alimentul este mai sarac in puncte, cu atat acesta poate fi consumat mai des deoarece este mai sanatos, mai slab in calorii. Insa daca "trisati" dieta nefolsind toate punctele zilnice si practicati mai mult sport rezultatele nu vor intarzia sa apara, relativ repede.

Grupele principale de alimente:

Fructele:

- in general au cele mai putine puncte, in consecinta le puteti consuma cel mai des, - fructele sunt clasificate la randul lor dupa punctaj, astfel: ananasul, capsunele, nectarinele au zero puncte; merele, piersicile, zmeura au cate un punct; - sunt si alimente din aceasta categorie care se incadreaza in subdiviziunea celor catalogate cu patru puncte pe 30 de grame: migdalele si arahidele.

Legumele:

- de asemenea unele legume intrunesc punctajul de zero puncte, se pot consuma mai des. Acestea sunt: salata verde, morcovii, sparanghelul, castravetii, varza; - la polul opus se gasesc urmatoarele legume: cartofii zece puncte, rosiile doua puncte;

Lactatele:

- pentru o alimentatie echilibrata aceasta grupa nu trebuie eliminata din dieta dumneavoastra, desi contine ceva mai multe puncte decat cele anterioare. Catalogarea acestor produse se face astfel: triunghiul de branza topita doua puncte, iaurtul de fructe trei puncte, iar o cana cu lapte patru puncte.

Carnea:

- cele mai mari fluctuatii de punctaj se intalnesc la aceasta grupa alimentara. Depinde de tipul de carne pe care o alegeti, astfel: carnea de peste are valoarea de maxim trei puncte, carnea de pui (pieptul) la fel, insa carnea de hamburger ajunge la o valoare de pana 15 puncte. Dieta Weight Watchers a fost conceputa pentru a permite consumul cat mai variat de alimente. De aceea axarea pe o singura grupa poate deveni periculos pentru sanatatea dumneavoastra. De asemenea dieta necesita un termen lung pentru functionarea metabolismului la parametri normali.

Comentarii Dieta Weigt Whachers
Nume si prenume
E-mail
Cate stele acorzi acestui articol? 1 2 3 4 5
  
Comentariu
  
Doi plus trei egal cu
  
carmenkik
22-08-2011  
e interesanta dar am mai facut-o si in general cam asa maninc problema e k sint sedentara
valentina
20-06-2011  
eu cred ca este o dieta foarte bine structurata si iti poate permita sa manaci sanatos! Cred insa ca rezultatele se vad in timp si aceasta dieta poate devenii life-style... adica ne poate ajuta in a ne controla corect cantitatea calorica a alimentelor ...nu?
teo
29-05-2011  
in primu rand cei cu ounctele alea???!!! ou nu am vazut o dieta fixa in dieta asta...eo ma asteptam dimineata mancam cu tare; la pranz cu tare si seara cu tare....asta e .. cautam ceva mai bun
Articolul Dieta Weigt Whachers a obtinut o medie de 3 stele din maximul de 5, care se bazeaza pe 3 comentarii.