Dieta Low-Carb

Informatii utile cu privire la dieta Low-Carb.

Denumirea dietei provine din carb=carbohidrati=glucide; dupa cum sugereaza si numele dietei, acesta este una cu un continut scazut de carbohidrati. Pana de curand carbohidratii erau considerati ca fiind principala sursa de energie a organismului uman, insa, se face o corelatie tot mai clara intre carbohidratii procesati si afectiunile cronice de care omul modern sufera: diabet, ateroscleroza, accidente vasculare, alergii, oboseala cronica, acnee, cancer.

Studiile au demostrat ca o dieta cu numar scazut de carbohidrati, adica Low-Carb, poate incetini sau chiar inversa evolutia acestor grave afectiuni. In plus carbohidratii reprezinta sursa rapida de energie pentru organism, energie cu care corpul unui om cvasi-sedentar nu are ce sa faca, decat sa o depuna sub forma de grasime.

Dieta Low-Carb presupune reducerea considerabila a consumului de carbohidrati, sursele de energie reprezentandu-le grasimile si proteinele.

Teoretic, carbohidratii scad de la 40-60% spre 20-30% din totalul caloriilor, diferenta fiind acoperita de grasimi si proteine, in proportii diverse, in functie de gena, obiective, tipul de efort fizic, preferinte culinare, comoditate, buget etc.

Alimente potrivite pentru o dieta Low-Carb:
- legume cat mai diverse;
- nuci, seminte, alune;
- avocado, cocos;
- oua, lactate fermentate (iaurt);
- peste, carne, fructe de padure;
- sunt indicate consumului alimentele de sezon, bio, cat mai putin procesate sau preparate termic;

Alimente pe care trebuie sa le evitati intr-o dieta Low-Carb:
- cereale, cartofi, miere, fructe bogate in zahar;
- acestea pot fi consumate ocazional in cantitati foarte mici;

Alimente interzise in cadrul dietei Low-Carb:
- dulciurile, alimentele procesate industrial;
- faina, paste, cereale prelucrate;
- fructe uscate, sucuri de fructe (deoarece reprezinta o sursa consistenta si rapida de carbohidrati);

Este indicat sa se evite asocierea alimentelor bogate in carbohidrati si cele bogate in grasimi;

Numarul de mese se poate incadra intre 2 si 6 pe zi;
Totusi, o dieta Low-Carb decenta aduce 100-200g de carbohidrati pe zi, 50-150g de grasimi, 100-200g de proteine;

Fiecarei persoane ii este recomandat sa isi gaseasca propriul echilibru, prin forte proprii sau cu ajutorul unui specialist.

O dieta Low-Carb poate combina avantajele pentru sanatate si slabire ale unui consum redus de carbohidrati cu un aport suficient de fibre, vitamine, minerale, fitonutrienti si alimente cu pH alcalin, potential estrogenic scazut si stimularea secretiei de testosteron la barbati.

Dezvantajele aceste diete presupun un eventual consum exagerat de proteine, dificultatea de a controla senzatia de foame pe termen lung, disconfortul in timpul antrenamentelor intense; de asemenea in anotimpul rece este dificila procurarea de legume si fructe proaspete de calitate potrivite dietei;

Comentarii Dieta Low-Carb
Nume si prenume
E-mail
Cate stele acorzi acestui articol? 1 2 3 4 5
  
Comentariu
  
Doi plus trei egal cu