Calculeaza-ti greutatea ideala!
Inaltime (cm)
Greutatea (kg)
Varsta
Gen F M
E-mail
  
Cele mai vizualizate Articole
» Cea mai cautata dieta!
104208 vizualizari
» DIETE DE SLABIT 4 kg in 4 zile
63251 vizualizari
» Dieta de 9 zile
53823 vizualizari

Dieta cu proteine

Dieta cu proteine

Va numarati printre persoanele care adora preparatele culinare care implica si existenta carnii? Kilogramele in plus reusesc sa va “umbreasca” fericirea zilnica? Atunci trebuie sa gasiti o metoda care va ajuta sa slabiti printr-un consum ridicat de proteine!

Daca veti cauta cu atentie veti descoperi ca exista destul de multe diete care incurajeaza un consum ridicat de proteine, cum ar fi si cunoscuta Dieta ketogenica, insa o parte dintre acestea sunt extrem de controversate.

In randurile de mai jos va voi prezenta ce inseamna o Dieta cu proteine, care sunt avantajele si dezavantajele acesteia si, probabil cel mai important aspect, cat de mult veti reusi sa slabiti adoptand un astfel de regim alimentar.

Atunci cand hotarati ca este momentul sa va schimbati regimul alimentar este foarte important sa cereti sfatul unui medic de specialitate! Acesta, tinand cont de starea dumneavoastra de sanatate, de propriul metabolism si stil de viata, va poate concepe o dieta pe care o veti putea respecta cu usurinta.

Dieta cu proteine a devenit extrem de apreciata in randul persoanelor care se lupta cu kilogramele in plus, atat datorita alimentelor care pot fi consumate, cat si datorita rezultatelor obtinute intr-o perioada relativ scurta de timp.

Daca decideti ca doriti sa urmati Dieta cu proteine trebuie sa stiti ca urmeaza o perioada in care veti consuma numeroase alimente bogate in proteine si putine alimente care contin carbohidrati.

In mod normal, organismul uman trebuie sa primeasca un aport caloric de 12-18% proteine in fiecare zi, dar atunci cand urmati o dieta bogata in proteine veti consuma pana la 50% proteine in fiecare zi. Reducand aportul zilnic de carbohidrati organismul incepe sa atace rezervele de grasime (pentru a produce energia necesara functionarii), in acest fel apa se va elimina iar grasimile care formeaza tesutul adipos vor fi eliminate.

Proteinele pe care le vom consuma atunci cand urmam aceasta dieta vor proveni in mare parte din carne, oua si branzeturi, toate acestea trebuind insa sa aiba un continut scazut de grasimi.

Extrem de avantajos este faptul ca toate alimentele care sunt bogate in proteine ofera o senzatie prelungita de satietate, in acest fel nu vom mai manca atat de mult deoarece foamea se va instala mai greu. Acest aspect este foarte important in cazul persoanelor care sufera de obezitate, deoarece pentru aceste persoane senzatia de foame este frecventa si extrem de deranjanta.

Tinand cont de faptul ca in timpul Dietei cu proteine consumul de legume, cereale si fructe va fi redus sau chiar inexistent, trebuie sa fim foarte atenti la starea de sanatate deoarece organismul va fi privat de vitamine si nutrienti importanti. Din momentul in care grasimile incep sa fie “topite” direct se instaleaza si diferite senzatii, cum ar fi: stari de irascibilitate, ameteli sau dureri de cap, putand insa aparea si palpitatii cardiace sau probleme renale.

O serie de specialisti nu recomanda un consum ridicat de alimente bogate in proteine deoarece acestea au si un continut ridicat de grasimi si contribuie astfel la cresterea nivelului colesterolului in sange (care poate contribui la aparitia infarctului miocardic).

Alimentele permise in timpul Dietei cu proteine, sunt:

1. Pestele si fructele de mare: orice tip de peste, chiar si cel mai gras (somon, ton) deoarece este bogat in acizi grasi Omega 3 (care reduc riscul aparitiei cancerului si protejeaza impotriva bolilor de inima). Fiind bogat in proteine si grasimi sanatoase, pestele, poate fi consumat in cantitatile dorite, oricat de mult.
2. Carnea de pui sau curcan, fara pielita: facuta fie la cuptor, fie la gratar (atentie: nu prajita!).
3. Carnea de vita: facuta la cuptor sau gratar (fara sa fie prajita!).
4. Carnea de porc: gatita fara sa fie prajita si fara ulei (aceasta trebuie consumata in cantitati moderate).
5. Ouale: puteti consuma un ou pe zi, mai mult nu este recomandat deoarece au un continut ridicat de colesterol.
6. Produsele lactate: degresate sau cu un continut scazut de grasime (lapte, iaurt, branza).
7. Soia: ajuta la definitivarea musculaturii.
8. Fructele si legumele bogate in proteine, cum ar fi: ciupercile, spanacul, varza, broccoli, usturoiul, fasolea, mazarea, portocalele, pomelo, kiwi si fructele de culoare rosie.
9. Semintele si fructele oleaginoase: alune de padure, nuci, fistic, arahide, migdale, susan, seminte de dovleac, seminte de floarea soarelui.

Nu trebuie sa uitam ca proteinele joaca un rol extrem de important in organismul nostru, astfel o dieta bogata in proteine poate fi pentru foarte multe persoane avantajoasa.

Pe langa rolul structural (de formare si crestere a celulelor sau a tesuturilor tinere, de refacere a celulelor sau a tesuturilor uzate) si biocatalitic (favorizeaza anumite reactii in organism prin unirea cu cateva enzime), proteinele au si un important rol energetic (dupa epuizarea glucidelor si lipidelor, proteinele sunt folosite pentru a se produce energia necesara functionarii).

In acest fel foarte multe diete au fost elaborate astfel incat sa fie consumate cat mai multe alimente bogate in proteine (si sa fie reduse sau chiar excluse din alimentatie glucidele si lipidele). Daca se arde un gram de proteine va rezulta 4,1 kcal, iar pentru a obtine 100 de calorii organismul nostru va folosi 30 de calorii chiar din propria energie si metabolismul creste cu 30% atunci cand consuma proteinele.

Avantajele Dietei cu proteine:

- slabirea nu se face prin pierderea apei din tesuturi si nici prin cea a masei musculare, ci se face prin epuizarea rezervelor de glicogen (adica depozitele de carbohidrati) si a apei.
- organismul consuma cantitati importante de energie din rezervele deja existente.
- alimentele bogate in proteine sunt satioase si in acest fel senzatia de foame nu va aparea.
- slabirea se face rapid, in doar o saptamana puteti slabi chiar si 3 kilograme.
- dieta nu trebuie mentinuta pentru o perioada lunga de timp.
- s-au observat imbunatatiri in ceea ce priveste aspectul pielii, cum ar fi reducerea celulitei si o piele mai ferma.
- puteti sa va desfasurati activitatile cotidiene fara sa simtiti senzatia de epuizare fizica, puteti avea chiar si un stil de viata activ (sportul este chiar recomandat!).

Dezavantajele Dietei cu proteine:

- nu poate fi urmata de catre orice persoana, in mod special de cei care sufera de afectiuni cardiace, renale, hepatice sau de diabet zaharat, dar si de catre minori sau de persoanele care au suferit un accident vascular cerebral sau boli neoplazice.
- pot aparea tulburari de tranzit, cum ar fi constipatia, din cauza lipsei fibrelor vegetale. Este indicat consumul unui ceai usor laxativ, de exemplu o cana sau doua de ceai verde pe zi, trebuie evitat ceaiul de crusin deoarece acesta favorizeaza aparitia sindromului de colon iritabil.
- acest regim poate reprezenta un “stres” pentru ficat si rinichi, din cauza corpilor cetonici pe care ficatul trebuie sa ii sintetizeze si din cauza acidifiarii urinei care poate avantaja formarea pietrelor la nivelul rinichilor.
- organismul este privat de anumiti nutrienti, cum ar fi: vitamine, minerale, carbohidrati si grasimi.
- excesul de acetona din organism (produs de lipsa carbohidratilor) contribuie la o respiratie urat mirositoare.
- pot aparea probleme medicale de tipul: ameteli, anxietate, oboseala, tulburari gastrointestinale, deshidratarea corpului.

Recomandari:

- respectati mesele principale ale zilei si incercati sa luati circa 5 mese pe zi. Evitati distanta mare dintre mese deoarece aceasta poate influenta negativ metabolismul si echilibrul de azot al acestuia, putand provoca de cele mai multe ori chiar si oboseala.
- consumati cat mai multe proteine din lactate deoarece acestea au cantitati mici de grasimi si colesterol.
- consumati alimente care contin proteine de origine vegetala mai mult de 80%, cum ar fi: fainoasele, painea, fructele, leguminoasele uscate (linte, fasole, mazare, soia).
- hidratati-va corect, consumati cat mai multa apa plata (circa 3-4 litri pe zi), evitati bauturile de orice fel, cu exceptia ceaiului neindulcit (in special verde).
- nu tineti aceasta dieta mai mult de 2 saptamani, dupa aceasta perioada puteti introduce treptat in alimentatie si consumul fructelor si legumelor pentru a evita imbolnavirile.


Sursa: dieteonline.ro

Comentarii Dieta cu proteine
Nume si prenume
E-mail
Cate stele acorzi acestui articol? 1 2 3 4 5
  
Comentariu
  
Doi plus trei egal cu