Dieta cu carne: o metoda simpla si eficienta

Dieta cu carne: o metoda simpla si eficienta

Fiecare persoana este unica, avand propriile gusturi, perceptii, gandire si implicit stil de viata. Aceasta unicitate a permis evolutia continua a speciei umane, iar aceasta evolutie ne-a ajutat sa atingem culmi inalte. Chiar daca suntem diferiti, din pacate, foarte multi avem in comun un aspect mai putin placut, si anume: lupta cu kilogramele in exces.

Cauzate de o alimentatie sau de un stil de viata haotic, uneori chiar de anumite probleme de sanatate, kilogramele in plus au reusit sa devina o problema mondiala. Indiferent de varsta, sex sau continent, oamenii incearca de foarte multe ori sa isi schimbe viata si sa scape de aceste kilograme in plus care le pun in pericol sanatatea si care sunt extrem de neplacute.

De foarte multi ani curele de slabit au devenit populare in randul persoanelor care incearca sa isi recapete silueta, succesul unora contribuind la dezvoltarea altora noi. Din aceasta categorie face parte si Dieta cu carne, dezvoltata dupa cunoscuta Dieta cu proteine, un regim alimentar care promite o slabire spectaculoasa, dar care a fost regandita si adaptata cerintelor majoritatii.

La inceput sportivii de performanta au fost cei care consumau foarte multa carne atunci cand doreau sa slabeasca rapid, deoarece in acest fel nu pierdeau din masa musculara si aveau energia necesara antrenamentului. In zilele noastre Dieta cu carne este cautata de catre toti cei care isi doresc sa obtina rezultate rapide, fara sa faca eforturi supraomenesti (facand comparatie cu alte diete restrictive aceasta nu implica infometarea).

Urmand acest regim alimentar veti observa ca proprietatile nutritive ale carnii si ale produselor de origine animala (cum ar fi: lactatele, ouale sau branzeturile) vor fi valorificate la maxim. Consumand astfel de alimente senzatia de foame nu se va instala cu usurinta deoarece acestea sunt hranitoare si satioase, trebuie insa sa fiti atenti la combinatiile facute si sa mancati des si in cantitati reduse (in medie 4-5 mese pe zi sunt recomandate).

In momentul in care organismul nostru incepe procesul de metabolizare a carnii atunci sunt consumate si cele mai multe calorii, din acest motiv slabirea va fi rapida. Astfel in doar 2 saptamani veti reusi sa slabiti in medie intre 4 si 8 kilograme, usor, sanatos si rapid.

Specialistii recomanda sa nu tineti dieta mai mult de 2 saptamani si sa o repetati doar dupa 3 luni, in acest fel veti evita problemele de sanatate care pot aparea atunci cand urmam un regim alimentar axat doar pe o categorie importanta de alimente.

Principiul de baza al Dietei cu carne este consumul carnii si al produselor bogate in proteine, astfel intr-o perioada scurta de timp tesutul adipos se va reduce deoarece apa retinuta va fi eliminata.

Puteti consuma carne alba sau rosie de pui, vita sau peste, aceasta poate fi fiarta, facuta pe gratar sau in cuptor. Alaturi de aceasta carne trebuie sa consumati alimente bogate in fibre, cum ar fi legumele sau fructele, in acest fel procesul de digestie va fi realizat cu usurinta. Este permis si consumul oualor (doar fierte), a branzeturilor si a iaurturilor slabe (cu un continut redus de grasimi).

Trebuie sa tineti cont de faptul ca hidratarea este extrem de importanta in cadrul Dietei cu carne, asadar minim 2 litri de apa plata sau ceaiuri neindulcite sunt obligatorii.

Inainte de a incepe aceasta dieta trebuie sa stiti ca alcoolul va fi eliminat din alimentatie, cafeaua poate fi consumata doar daca este neindulcita sau indulcita cu indulcitori artificiali (exclus zaharul). Intre mese puteti lua gustari, insa acestea trebuie sa fie formate doar din: un mar, un ananas, o para, o portocala sau un pahar cu suc proaspat de rosii. Atunci cand consumati salate nu trebuie sa folositi mai mult de o lingurita de ulei, ideal ar fi ca acesta sa fie de masline.

Regula de aur, atat in timpul Dietei cu carne, cat si in timpul vietii de zi cu zi, este respectarea unui program alimentar fix. Astfel, incercati sa mancati la ore fixe in fiecare zi, sa mestecati bine alimentele consumate, sa fiti linistiti si relaxati in timp ce mancati, sa nu va grabiti, iar ultima masa sa fie cel putin cu 3 ore inainte de culcare (ideal ar fi ca dupa ora 18:00 sa nu mai mancati).

Daca va numarati printre persoanele care nu agreeaza exercitiile fizice de orice fel, atunci puteti incerca sa participati la diferite activitati in aer liber, relaxante, cum ar fi plimbarile prelungite. In cazul activitatilor fizice desfasurate, cel mai important aspect este cel legat de repetarea periodica a acestora, adica sa fie constante.

Principalul dezavantaj al Dietei cu carne este faptul ca nu poate fi urmata pentru o perioada lunga de timp, in acest fel rezultatele obtinute pot fi cu usurinta pierdute daca se revine la o alimentatie haotica, dezechilibrata si excesiva (adica efectul de yo-yo). Exista persoane carora un consum exagerat de carne le poate pune sanatatea in pericol, din acest motiv inainte de a urma Dieta cu carne este necesar si indicat consultul unui medic de specialitate si realizarea unui set complet de analize.

Tinand cont de faptul ca un consum sporit de carne produce in exces acizi biliari, trebuie sa avem grija deoarece ne punem in pericol sanatatea colonului (acest lucru poate contribui la cancerul de colon). Important: untul este singurul aliment de origine animala ale carui grasimi nu descarca in exces acizii biliari.

Un alt dezavantaj al unui consum excesiv de carne este modificarea mediului intern care devine acid, acest aspect favorizand dezvoltarea anumitor boli. In momentul in care mediul intern devine acid rinichii isi vor intensifica activitatea incercand sa reechilibreze organismul si sa il faca alcalin, acest aspect va fi simtit prin senzatia permanenta de sete.

Organismul este privat pentru o perioada destul de lunga de timp de glucide, din acest motiv in momentul in care le veti consuma acestea vor fi direct stocate in ficat (deoarece creierul incearca sa depoziteze hrana pe care nu a primit-o) si astfel kilogramele pierdute vor fi recastigate.

Sursa: dieteonline.ro

Comentarii Dieta cu carne: o metoda simpla si eficienta
Nume si prenume
E-mail
Cate stele acorzi acestui articol? 1 2 3 4 5
  
Comentariu
  
Doi plus trei egal cu
  
victoria chelu
11-01-2015  
doresc sa incep dieta cu carne de maine 12 ianuarie 2o15