Regimul mediteranean

Informatii utile despre un stil de viata sanatos.

Studiul realizat in cadrul universitatii din Maastricht, a inclus peste 120.000 de persoane in varsta.

Acest studiu a relevat urmatorul fapt: dieta mediteraneana prelungeste viata cu pana la 15 ani daca este combinata cu exercitii fizice, si se evita fumatul.

Efectul este cel mai vizibil in cazul femeilor, care pot trai cu pana la 15 ani in plus, pe cand barbatii daca urmeaza acelasi tip de regim traiesc cu opt ani in plus decat cei care nu urmeaza un mod de viata similar.

Aceste rezultate s-ar datora faptului ca persoanele care au un regim alimentar mediteranean, nu fumeaza, isi mentin greutatea si fac sport reduc drastic riscul de aparitie a unor boli cronice care duc la decesul prematur.

Regimul mediteranean se bazeaza pe urmatoarele alimente:
Fructele si legumele, uleiul de masline si pestele;

Fructele si legumele sunt consumate in cantitati mari la fiecare masa - 40%-45% din aportul caloric zilnic provin din fructe, rosii, ardei gras, dovlecei, morcovi, ceapa, ciuperci, vinete, anginare, sparangel, spanac etc.

De asemenea, painea si pastele din faina integrala, leguminoasele (linte, naut, fasole rosie sau alba), ocupa un loc important in cadrul acestui regim. Toate aceste alimente asigura necesarul de vitamine, minerale si fibre al organismului, prevenind in acest fel bolile cardiovasculare si cancerul. Grasimile bune din peste, nuci, migdale, ulei de masline, sunt surse de acizi omega 3, ce protejeaza inima si creierul; de asemenea si proteinele din regimul mediteranean sunt valoroase, pentru ca provin din lactate proaspete si peste.

Comentarii Regimul mediteranean
Nume si prenume
E-mail
Cate stele acorzi acestui articol? 1 2 3 4 5
  
Comentariu
  
Doi plus trei egal cu
  
Dorina Macovei
31-07-2015  
Pastele sunt indicate in diete,nu ingrasa?
sica pana
31-08-2013  
Dieta mediteraneana este una dintre cele mai sanatoase
alina
11-12-2012  
cred ca nuca e importanta seamana cu creierul , am citit candva un articol despre asta , iar rosiile sunt importante pentru inima
luci
07-12-2012  
poate anghinare si sparanghel :-)
tot ce e mediteranean imi place si ador uleiul de masline
hai sa facem un partid al consumatorilor de ulei de masline :-)
Ioana
03-12-2012  
E singurul regim in care am incredere pentru ca este asezat pe baze sanatoase, dovedite in timp ca sunt eficiente si nu este exagerat de restrictiv, ca majoritatea celorlalte. Pentru Ana: poti sa imi spui te rog daca ai avut un plan concret pe care l-ai urmat si daca da, sa mi-l dezvalui si mie? Multumesc aniticpat!
Barjak Ana
25-07-2012  
Vă mulţumesc că v-aţi gîndit la mine , dar eu nu cred căci la ani mei nu mai slăbesc vreodată.Am slăbit doar dacă am fost bolnavă şi nu am putut mînca...pe lîngă asta sînt şi fumătoare .Normal odată pe săptămînă mănînc şi peste ,si fructe cînd am poftă (mai rar ),dar poate totuş mai încerc odată...promit că dacă răuşesc recomand la toţi prietenii mei....vă salut cu drag Ana
Olga
24-11-2011  
Am urmat regimjl Mediteranean, am avut o placere sa slabesc, am folosit produsele ce-mi plac enorm de mult ca fructele , nucile, pestele rosu etc. Am fost fericita pe parcursul intregului regim, a durat 6 luni si m-am debarasat de 23 de kg. Am dat jos toate kg in plus, da TOATE, am indicele masei corporale ca de model 18,5. Recomand acest regim tuturor, e usor, gustos, si cu efect miraculos.
Articolul Regimul mediteranean a obtinut o medie de 5 stele din maximul de 5, care se bazeaza pe 6 comentarii.