Hidratarea - cheia unui antrenament reusit

Cheia unui program de antrenament reusit se bazeaza pe hidratare.

Antrenamentul fizic practicat zilnic reprezinta cea mai bun mod de a renunta la kilogramele in plus si de mentinere in forma. Pagubele pe care le puteti produce organismului prin deshidratare sunt mult mai importante decat posibilele beneficii. La fiecare sesiune de exercitii fizice s-a estimat ca organismul uman poate pierde pana la 3/4 din cantitatea de apa din corp. In aceasta situatie riscul insolatiilor, crampelor si ametelilor este foarte ridicat. De aceea exista necesitatea respectarii catorva pasi pentru mentinerea unei hidratari si sanatati corespunzatoare.

Bea o cantitate suficienta de apa

Modul in care consumati apa e la fel de important ca bautul efectiv al acesteia, de exemplu inghitirea a 4 litri de apa rece ca gheata in mijlocul sesiunii de antrenament nu e o solutie buna. In urma acestui gest intervin crampele musculare dar mai mult puteti risca sa intrati intr-o stare de soc din cauza schimbarii bruste de temperatura. Este bine sa ingerati jumatate de litru de apa inainte de antrenament si 750 de ml pentru fiecare ora de exercitii. Terminati programul band aproximativ jumatate de litru de apa pentru a va racori.

Bauturi sportive

In timpul antrenamentului corpul pierde cantitati importande de fluide si electroliti, asa ca, bauturile speciale pentru sportivi cum ar fi Gatorade sau PowerAde va pot ajuta sa inlocuiti aceste minerale. Ar fi indicata verificarea etichetelor acestor tipuri de produse pentru siguranta ca nu contin cantitati prea mari de zahar. S-a putea sa consumati mai multe calorii decat ardeti.

Evitati bauturile cu cafeina

Este de preferat sa evitati bauturile cu cofeina inainte, in timpul si imediat dupa antrenament, deoarece cofeina poate avea un efect diuretic asupra organismului si orice bautura pe care o veti consuma va fi insuficienta. Cand beti un suc sau o cafea, va veti simti de fapt mai insetat decat inainte. In general, bauturile pe baza de cofeina sunt si o sursa importanta de zahar, asa ca ar fi mai bine sa le evitati in preajma antrenamentului fizic.

Hidratati-va in mod regulat

Desi e foarte important consumati suficiente lichide pe parcursul antrenamentului, de asemenea este crucial sa va hidratati in mod normal. Consumati suficienta apa si alte bauturi sanatoase pe parcursul zilei, chiar si atunci cand nu faceti miscare, daca organismul dumneavoastra este deschidratat, cateva pahare de apa inainte de antrenament nu va vor rezolva problema.

Comentarii Hidratarea - cheia unui antrenament reusit
Nume si prenume
E-mail
Cate stele acorzi acestui articol? 1 2 3 4 5
  
Comentariu
  
Doi plus trei egal cu