Cele mai bune alimente pentru sanatatea ta

O dieta compusa din alimente sanatoase repezinta principalul factor in determinarea starii de bine atat fizic cat si psihic. Cu alte cuvinte alimentele oferite de natura sunt primul pas spre o sanatate din toate punctele de vedere. In continuare veti putea descifra "codul" nutritiv a catorva alimente pe care trebuie sa le includeti in alimentatie pentru a duce o viata cat mai sanatoasa.

Merele:

- sunt cea mai buna sursa de fibra, ajutand la scaderea tensuinii arteriale, datorita consumului de mere organismul asimileaza mai bine fierul din alte alimente, previne aparitia racelilor si asemeni fructelor favorizeaza digestia accelerand metabolismul prin aminoacizii continuti.

Caisele:

- sunt indicate persoanelor care sufera de anemie, ajuta la cicatrizarea ranilor, fiind foarte bogate in fibre actioneaza ca un diuretic natural.

Orzul:

- principala calitate a orzului consta in faptul ca poate inhiba enzima respunzatoare de producerea colesterolului in organism; - este si o sursa bogata in proteine si vitamina B.

Sfecla:

- fiind renumita pentru proprietatile sale laxative, sfecla are si un continut ridicat de fier si potasiu. De asemenenea sfecla este un aliment sarac in calorii,de exemplu 58 de calorii la o suta de grame.

Fasolea:

- contine proteine fiind benefica sistemului muscular, este eficienta pentru bolnavii de diabet, de asemenea scade nivelul colesterolului din sange.

Afinele

- sunt un antioxidant natural foarte puternic, contine o importanta cantitate de vitamina C si alti aminoacizi care protejeaza corpul de actiunea radicalilor liberi.

Broccoli:

- este recomandat persoanelor cu afectiuni cardiace, este o sursa bogata de vitamina A si C, previne aparitia cancerului la san, la stomac sau esofag, ridica imunitatea sistemului, grabind vindecarea ranilor, este un aliment sarac in calorii, la 100 de grame 40 de calorii.

Orezul:

- contine elemente rare ca fosforul si potasiul, fiind o sursa excelenta de fibre, determina o digestie usoara.

Verzisoarele de Bruxelles:

- contin putine calorii de exemplu: 56 la o suta de grame, fiind la fel de usoare ca broccoli. Previn aparitia cancerului la san, la esofag sau la stomac.

Varza:

- este o leguma cu foarte putine calorii repectiv 15 la o 100 de grame, fiind recomandata in orice regim pentru pierderea in greutate, este foarte bogata in vitamina C , este o excelenta sursa de fibre, lupta impotriva cancerului de stomac si colon.

Anghinarea:

- contine mult calciu si fier, vitaminele A si C.

Sparanghel:

- o excelenta sursa de vitamina A, de asemenea stabilizeaza tensiunea arteriala.

Bananele:

- sustine organismul cu energie pe o perioada mai lunga de timp decat alte fructe, sunt o sursa de potasiu, minerale, vitamine, si in pus componenetii ei nutritiv stimuleaza sistemul nervos implicit si memoria.

Pepenele galben:

- reduce riscul aparitiei cancerului de colon, contine fibre si vitamina C in special, de asemenea are un efect purgativ si curativ asupra organismului.

Morcovul:

- Este o sursa importanta de betacaroten, pe care organismul il sintetizeaza in vitamina A. reducand riscul aparitiei cancerului de plamani, de esofag, laringe. Cruzi sunt ideali pentru o gustare, cu doar 48 de calorii la 100 de grame si o cantitate mare de fibra.

Salata verde:

- un aliment bogat in vitamina E, betacaroten si calciu. Este un adevarat scut impotriva radicalilor liberi, protejandu-ne frumusetea pielii si tineretea. De asemenea este bogata in fibre si saraca in calorii.

Porumbul:

- pe baza continutul ridicat de magneziu favorizeaza functionarea sistemului nervos, consumat sub forma integrala reprezinta o sursa de fibre si nutrienti cu eliberare de natura prelungita.

Curmalele:

- confera organisimului energie cand este supus la efort fizic. De asemenea, ajuta la vindecarea ulcerului gastric.

Oua:

- ouale sunt excelente pentru buna functionare a creierului si a sistemului nervos,( creierului) fiind o sursa importanta de proteine, desi au un continut ridicat de colesterol.

Pestele:

- ar trebuii sa fie alimentul consumat de cel putin 2 ori pe saptamana. De asemenea poate inlocuii carnea grasa pe care o consumamam in exces. Carnea de peste are propritati minunate pentru sanatatea dumneavoastra: contine omega 3(in special pestele de apa rece si cel oceanic, heringul, sardinele, pastravul, codul) , este bogat nutritiva continand numeroase minerale rare.

Semintele de in:

- contin omega 3, sunt ideale pentru persoanele cu artrita, astm, migrene sau cancer de piele. Previn aparitia cancerului de san si de colon.

Usturoiul:

- educe nivelul colsterolului si blocheaza dezvoltarea cancerului de colon, de esofag, de stomac sau de piele. Are efecte benefice in coagulare, reducand riscul atacului de cord. Reduce hipertensiunea arteriala si intareste sistemul imunitar.

Ghimbirul:

- Ghimbir: previne aparitia ulcerului gastric, calmeaza durerile persoanelor cu artrita, ajuta organismul in lupta virozele respiratorii.

Grapefruit:

- sucul de grapefruit dubleaza efectul medicamentelor ce influenteaza nivelul presiunii arteriale. Contine vitamina C si stimuleaza evacuarea vezicii biliare lenese.

Lintea:

- este o importanta sursa de fibre, are un nivel scazut de colesterol, ajuta in probleme de constipatie si inhiba dezvoltarea diabetului la adulti.

Lamaile:

- sucul de lamaie este bogat in calciu si este o sursa importanta de vitamina C, care previne aparitia racelilor. De asemenea, lamaia contine fibra, care reduce riscul aparitiei cancerului de colon.

Ciupercile:

- sunt o importanta sursa de vitamina B. Ciupercile ridica nivelul oxigenului din organism, reducand efectul agentilor negativi din organism si marind rezistenta acestuia. Contin putine calorii 20 la 100 de grame insa este indicat sa evitati sa le frigeti deoarece absorb mult ulei.

Ceapa:

- contine substante ce previn blocajul vaselor de sange, una dintre cauzele atacurilor de cord. lupta impotriva celul;elor canceroase si intareste sistemul imunitar.

Portocalele:

- contin vitamina c, fibre care mentin colonul sanatos, uleiul volatil racoreste si calmeaza organismul suprasolicitat, are propietati antioxidante.

Patrunjelul:

- stimuleaza digestia, este o sursa bogata de vitamina A si C si contine potasiu si fier, improspateaza respiratia.

Ardeii:

- contin vitamina C,sunt benefici sistemului circulator. Cercetatorii studiaza in prezent o substanta pe care o contin, capiscum, despre care se crede ca este benefica pentru sanatate.

Cartofi:

- ajuta la eliminarea gazului stomacal si reduc presiunea sangelui. Au putine calorii, sodiu si grasimi, dar sunt bogati in proteine, vitamina C si substante nutritive: thiamina, riboflavina si niacina.

Carnea de pui:

- este o sursa de proteine, are putine grasimi si este ideala pentru a fi inclusa in regimurile de slabit.

Zmeura:

- este o sursa excelenta de potasiu. De asemenea, contine fier si vitamina C, are un efect puternic antioxidant.

Ridichile negre:

- sunt o sursa de calciu,contine potasiu, vitamina A, niacina.

Smantana:

- lactatele sunt importante pentru prevenirea osteoporozei, organismul isi ia din smantana proteine si calciu, de asemenea in smantana se gasesc culturi vii de bacterii care ajuta la realizarea digestiei.

Soia:

- Este ideala mai ales in cazul persoanelor predispuse la un nivel ridicat al colesterolului si la afectiuni ale cordului, deoarece proteinele continute reduc nivelul colesterolului din sange, prin continutul de omega 3.

Spanacul:

- are vitaminele A , C si fier. Iar cu 28 de calorii la o suta de grame, spanacul este ideal pentru curele de slabire.

Germenii de grau:

- ajuta la buna functionare a celulelor. Germenii de grau imbunatatesc aroma si sporesc culoarea anumitor alimente.

Iaurtul:

- este recomandat pentru continutul de calciu, pentru enzimele si bacteriile selectionate care asigura o buna digestie.

Comentarii Cele mai bune alimente pentru sanatatea ta
Nume si prenume
E-mail
Cate stele acorzi acestui articol? 1 2 3 4 5
  
Comentariu
  
Doi plus trei egal cu
  
nicoleta grec
14-06-2013  
vreau sa incerc
nidia
20-03-2013  
pai e aici toata piata
germenii de grau sunt cei mai tari , i-am incercat
denisa
29-05-2012  
va multumesc forte mult va iubesc
cum sa slabesti.com
:) love u guys
Articolul Cele mai bune alimente pentru sanatatea ta a obtinut o medie de 4 stele din maximul de 5, care se bazeaza pe 3 comentarii.