Ce sa manaci si sa te si hranesti?

Alimente cu adevarat nutritive.

Inainte de a va enumera alimente pe care este bine sa le consumati trebuie realizat ca meniul nostru zilnic este deficitar din mai multe privinte: hrana nu este destul de diversificata , provenind din cateva cereale (grau, ovas, porumb, secara), cartofi prelucrati in numeroase moduri, cateva sortimente de carne (porc, pasare, vita si peste), oua obtinute de la gaini crescute in conditii industriale, grasimi articialale, uleiuri suprarafinate.

Combinatiile nenaturale

Adica provenienta materiei prime din conditii total artificiale, dau alimentelor chimitizate un efect toxic asupra organismului. Tocmai aceste alimente procesate ne dau impresia de varietate in meniul nostru de zi cu zi. Pentru a ne bucura de-o alimentatie sanatoasa, organismul trebiue in permanenta aprovizionat cu nutrienti de calitate, care vor fi luati din alimente cat mai putin prelucrate, iar fructele si legumele sa fie de sezon si proaspete. De aceea aprovizionarea cu fructe si legume trebuie sa se faca de cel putin 2 ori pe saptamana.

Pentru prepararea hranei

Nutritionistii ne sfatuiesc sa folosim alimente cultivate ecologic, din flora si fauna mediului salbatic, sau din zone cat mai nepoluate. Acestea nu contin pesticide, ingrasaminte chimice, hormoni sau diotoxine. S-a demonstrat ca produsele ecologice sunt cu adevarat nutritive, fiind vitale pentru mentinerea sanatatii si prevenirea multor afectiuni, de exemplu animalele si pasarile crescute pe sol in aer liber si cu furaje de origine naturala au o compozitie mai sanatoasa a carnii , cu mai putine grasimi saturate, cu mai multi acizi grasi esentiali. Produsele alimentare care sunt industrial procesate si rafinate nu contin nutrienti esentiali si dobandesc zaharuri rafinate care sunt toxice pentru organism provocand afectiuni legate de hipertensiune, hiperglicemie, si nu in ultimul rand au potential cancerigen. Marea majoritate a alimentelor procesate contin calorii asazise goale - fara valoare nutitiva care nu hranesc organismul ci mai mult de atat determina consumul de nutrienti din corp , scazand valorile rezervelor de vitamina B, crom, magneziu, etc. Unele alimente prin consum duc la cresterea excesiva in greutate, chiar la obezitate, astfel se ajunge la asanumitul sidrom metabolic, adica dereglarea totala metabolismului.

Conteza si cine si cum

Masa trebuie servita intr-o admosfera relaxanta, singuri sau alaturi de familie, deoarece starea negativa de spirit si anxietatea blocheaza digestia - sustin nutritionistii. Asadar oricat de calitativa ar fi hrana din farfurie daca mediul si compania nu este propice, digestia este data peste cap. In concluzie cand va alegeti o dieta este bine sa studiati cu atentie continutul deoarece daca exista in compozitie alimente care va displac sentimentul de discofort, si frustarea va va impiedica sa obtineti rezultatele scontate.

Comentarii Ce sa manaci si sa te si hranesti?
Nume si prenume
E-mail
Cate stele acorzi acestui articol? 1 2 3 4 5
  
Comentariu
  
Doi plus trei egal cu
  
ionica
12-04-2012  
multumesc ,am sa incerc,mi se pare rezonabila ideea dumneavoastra.
Mocanu elena
05-02-2012  
as vrea sa slabesc si eu 18 kg , puteti sa ma ajutati?
Articolul Ce sa manaci si sa te si hranesti? a obtinut o medie de 5 stele din maximul de 5, care se bazeaza pe 2 comentarii.