Bananele: surse naturale de slabit

Informatii nutrionale despre banane.

De exemplu in SUA, bananele sunt cele mai populare fructe. Existente in ambalaj propiu, acestea repezentand o gustare ideala intre mese. Desi banana este mai bogata in calorii in comparatie cu alte fructe, prezinta avantajul de a fi lipsita de grasimi, fiind foarte bogata in fibre, vitamina C, vitamina B6 si potasiu; de aceea este recomandata pentru consum atat persoanelor care sunt la dieta cat si celor care urmaresc pastrarea unei greutati optime.Continutul bogat de potasiu al bananelor, conform cercetatorilor, joaca un rol foarte important in reglarea tensiunii arteriale, si in plus magneziul, mineralalele continute mentin constanta presiunea sangelui. Spre deosebire de majoritatea fructelor, bananele, aduc un aport considerabil de Vitamina B, aproximativ 30 la suta din Doza Zilnica Recomandata; aceasta vitamina B6 sustine si intareste sistemul imunitar, iar ultimele relatari medicale sustin ca deficienta acestei vitamine in organism creste riscul bolilor cardiace. Cele mai apreciat soi de banana este cea galbena, insa unele supermarketuri comercializeaza inca doua tipuri: cele rosii si platano. Cele trei au aceeasi valoare nutritionala. In cazul bananelor coapte dupa recoltare, amidonul se transforma in zahar, crescand astfel indicele glicemic si numarul de calorii; astfel, cu cat sunt mai coapte, fructele devin mai dulci. De aceea nutritionistii sfatuiesc ca in momentul achizitionarii, alegerea banalelor sa se faca dupa urmatoarele criterii: coaja sa fie neteda, fara crapaturi si de culoare galbena. Daca prezinta pete aramii inseamna ca este prea coapta deci mai bogata in zaharuri, iar, daca este de culoare verde inseamna ca fructul nu a ajuns la maturitate, in consecinta nu contine valoarea maxima de nutrienti si fibre caracteristice acestui fruct. Persoanele care urmeaza diete trebuie sa consume alimente bogate in nutrienti dar sarace in calorii; din acest motiv, bananele, cu un continut dens de nutrienti si lipsite de grasimi, sunt alegerea perfecta, oferind energie si reprezentand un fruct pe gustul tuturor.

Valorile nutritionale ale acestui fruct (de marime si greutate medie):

- calorii: 105 - grasimi: 1 g - grasimi saturate: 1 g - colesterol: 0 mg - carbohidrati: 27 g - proteine : 1 g - fibre: 3 g - sodiu: 1 mg - Vitamina C: 10 mg - Vitamina B6: 1 mg - magneziu: 33 mg - potasiu: 422 mg

Comentarii Bananele: surse naturale de slabit
Nume si prenume
E-mail
Cate stele acorzi acestui articol? 1 2 3 4 5
  
Comentariu
  
Doi plus trei egal cu
  
gheteu aurel marian
09-02-2013  
asta este un comentariu nu un sfat! Sfatul este dieta propiu zisa pe care o astept! Va multumesc!
daniela
03-12-2012  
o idee buna
anonim
17-09-2011  
adica banana la mic ddejun ,pranz ,si cina?sau pe langa mancarea ce o consumam...?
Articolul Bananele: surse naturale de slabit a obtinut o medie de 4 stele din maximul de 5, care se bazeaza pe 3 comentarii.