Alimentatie sanatoasa sfaturi(2)

Sfaturi utile privind consumul sanatos de lapte.

Laptele,(inclusiv si lactatele ), este un aliment de baza in meniul nostru zilnic, de aceea chiar daca nu este un aliment perfect, este bogat nutritiv. Un pahar de lapte de vaca are in continutul sau aprox. 150 calorii, 8 g de proteine, 11,4 g glucide, 8,1 g grasime, 290 mg calciu, precum si cantitati importante din vitaminele A, D, vitamine din grupul B (inclusiv B12) si alte oligoelemente.

Sfaturi despre consumul de lapte:

- consumati lapte degresat sau cu un continut scazut de grasimi; - daca obisnuiti sa consumati lapte integral, inlocuiti-l treptat cu lapte degresat; - consumati iaurt cu continut scazut de grasimi sau degresat la gustari; - pentru deseruri folositi laptele degresat; - preparati un desert rapid din bucati de fructe cu iaurt aromat; - presarati fasii de branza fara grasimi peste tocanite, supe sau legume; - turnati iaurt fara grasimi sau degresat peste cartofii copti;

Pentru sanatatea dumneavoastra respectati urmatoarele "reguli":

- evitati laptele crud (nepasteurizat) sau produsele facute din lapte nepasteurizat, daca nu cunoasteti exact provenienta acestora; - daca alegeti sa nu consumati produse lactate, asigurati-va ca includeti regulat in dieta dumneavoastra alimente vegetale bogate in calciu (paine si cereale integrale, nuci, leguminoase, migdale etc); - in sezonul rece folositi supliment de vitamina D, mai ales daca nu consumati niciun aliment de origine animala; - consumati doar produse lactate sarace in grasime si colesterol (lapte degresat 1%, iaurt, brinza de vaci), evitati: untul, smintina si brinza grasa; - pastrati alimentele crude, preparate si semi-preparatele in compartimente diferite; - congelati sau pastrati la rece alimentele alterabile si pe cele preparate cat mai rapid, iar, daca alimentele au fost lasate la temperaturi mari mai mult de 2 ore, aruncati-le chiar daca arata si miros bine.

Sfaturi pentru persoanele cu intoleranta la lactoza:

- cea mai buna solutie de a obtine substantele nutritive specifice lactatelor este sa alegeti produse derivate sarace in lactoza: branza, iaurtul sau lapte tratat cu lactaza; - de asemenea se poate administra inainte de consum enzima lactaza; - persoanele care nu consuma lactate is pot inlocui necesarul de nutrienti si calciu din alte elemente: sucuri imbogatite cu calciu, cereale, paine, bauturi din soia sau din orez, peste la conserva (sardine, somon cu oase), boabe de soia sau alte produse din soia: bauturi pe baza de soia, iaurt de soia, tempeh (boabe de soia fermentate cu mucegaiuri), fasole uscata; - legume cu frunze comestibile: varza verde, frunze de nap, Kale (varza verde creata), Bok choy (varza chinezeasca alba, etc;

Comentarii Alimentatie sanatoasa sfaturi(2)
Nume si prenume
E-mail
Cate stele acorzi acestui articol? 1 2 3 4 5
  
Comentariu
  
Doi plus trei egal cu