Alimentatia sanatoasa sfaturi(3)

Sfaturi utile cu privire la consumul sanatos de legume.

Legumele prospete constituie prima sursa de vitamine necesare organismului uman (C, A, B) cu conditia sa fie pastrate si depozitate optim. O alimentatie sanatoasa, igienica si completa presupune consumarea legumelor intregi, viu colorate, nevestejite. In concluzie aprovizionarea dumneavoastra cu legume proaspete trebuie sa aiba loc cel putin de 2 ori pe saptamana.

Sfaturi despre consumul sanatos de legume:

- cumparati legume din care puteti incropi cu usurinta salate, in cateva minute de exemplu: salata verde, morcovi tineri si rosii cherry; legaturile de morcovi sau de telina sunt ideale pentru gustari rapide; - folositi cuptorul cu microunde pentru a coace rapid legumele (de exemplu, cartofii albi sau dulci pentru salate); - nu eziati sa gatiti retete inedite folosind varite feluri de legume; - este indicat sa optati pentru legumele tari, crude sau fierte usor.

Pentru a prepara meniuri cu o valoare nutritiva cat mai ridicata

- Optati pentru legumele cu un continut ridicat de potasiu de exemplu: cartofi dulci, cartofi albi, fasole alba, produsele din rosii (sos de tomate, suc de rosii), soia, fasole lima, dovlecel, spanac, linte, fasole boabe si mazare; - utilizati numai ingrediente proaspete la prepararea mancarii pentru a reduce aportul de sodiu. Cea mai mare parte a sodiului din alimente provine din produsele fabricate industrial sau tratate; - procurati conserve cu eticheta "fara sare" deoarece cantitatea de sare pe care o adaugati dumneavoastra ulterior e probabil mai mica decat cea din conserve.

"Reguli" in timpul meselor:

- serviti ca fel principal o mancare de legume, spre exemplu un sote sau o supa de legume, dupa care adaugati alte alimente, ca si garnitura; - la pranz, preparati o salata ca fel principal; - cina ar trebui sa contina o salata verde in fiecare seara; - cand luati masa in oras optati pentru variantele vegetariene din meniu de ezemplu: comandati o pizza vegetariana cu garnitura din ciuperci, ardei gras, ceapa si cereti mai multe legume. - unele legume capata un plus de gust si savoare in diferite combinatii, de exemplu: preparati o salata fara grasimi cu broccoli crud, ardei gras si iute, frunze de telina sau conopida; adaugati un plus de culoare salatelor cu ajutorul morcovilor, verzei rosii maruntite sau frunzelor de spanac; - la mancarurile mixte si puternic condimentate, pentru a echilibra compozitia puteti adauga fasole sau mazare fiarta.

Pentru sanatatea dumneavoastra...

- spalati legumele individual sub jetul de apa inainte de a le prepara sau consuma; - dupa spalare, uscati legumele de apa in cazul unei eventuale depozitari; - pastrarea legumelor se recomanda a fi intr-un compartiment separat de carnea cruda in timpul cumpararii, si de asemenea si in cazul prepararii ori pastrarii lor.

Comentarii Alimentatia sanatoasa sfaturi(3)
Nume si prenume
E-mail
Cate stele acorzi acestui articol? 1 2 3 4 5
  
Comentariu
  
Doi plus trei egal cu
  
claudia
04-05-2012  
da am urmat ce mi-ati scris voi dar in plus mancam o mancare simpla la amiaza ,orce iar dimineata si seara fructe sau legume proaspete am mancat si cate putin dulce,si am slabit acum am 55 de kg si vreu sa ajung la 50.va multumesc mult pentru ajutor
Articolul Alimentatia sanatoasa sfaturi(3) a obtinut o medie de 5 stele din maximul de 5, care se bazeaza pe 1 comentariu.